torsdag 26 december 2013

En annan dag


Hoppas ni alla haft sköna juldagar. Hittade en överbliven rosmarinplanta i orangeriet idag och började längta efter det här. Blommande rosmarin... mmm...


Tänk vilket ljuvligt vårtecken.... Och gott!


Så nu har den stackars plantan fått ny, större kruka och ny jord och blivit inflyttad i det lilla till vinterträdgård jag har, det vill säga den inglasade trappnedgången till butiken. Där blir aldrig kallare än 5 grader plus, så där hoppas jag den ska trivas och blomma snart.

Någon mer än jag som har vårkänslor?

Keep calm and keep on gardening,
 

7 kommentarer:

  1. Om jag gör - jag skördade purjolök i grönsakslandet idag :-)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Jeg har flere rosmariner i drivhusets vinterdvale men med fine knopper, så mon ikke om en 3-4 uger et par springer ud til at bringe lovning om forår.
    Henrik

    SvaraRadera
  3. :-) Vi skördade rosmarin från trädgården idag när vi hade kalkonmiddag. Har aldrig hänt förut att vi kan plocka den färsk från trädgården i december.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Jag har också fått vårkänslor :) Till min stora förvåning kom den härliga känsla DAN FÖRE JULAFTON!! Jag gick en liten trädgårdsrunda och tittade på alla små gröna skott som sticker upp från lökarna, då spratt det till i magen :) Jag önskar dig och din familj en God fortsättnig <3 Stor trädgårdskram /Carolin

    SvaraRadera
  5. God fortsättning Charlotta! Fint med rosmarinen! Japp. Vårkänslorna poppar fram nu. Har kanaliserat dem i att beställa fröer i massor haha.....

    Stooooor kram

    SvaraRadera
  6. Jag har också fått trädgårdskäslor.vi har beskuret äppleträ så nu håber jag at for fantastiska frukter til nästa höst. Stort nyårs kram til du och din familj vi synes snart Bente ( stamkunden)

    SvaraRadera
  7. Ja! Här är det åtta grader och lite sol, ingen frost så långt ögat når.
    Det känns precis som en vårdag!
    God fortsättning :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)