fredag 24 september 2010

Loppisfynd, andra fynd och fredagsmys

Idag har varit en dag i fyndens tecken! Man kan säga att jag har fyndat på både längden och tvären:)


Jag stannade vid en loppis på väg hem i eftermiddag och hittade ett vackert knypplat band för tio kronor och ett fint fat. Jag har också reserverat ett vackert gammalt stallfönster i järn. Ska hämtas på måndag:)



Snyggt att lägga dagens andra fynd, från täppa och skog...


... för att inte tala om kvällens mozzarellasallad...


... och till fredagsmyset testade vi också att göra italiensk antipasto enligt Tyras fantastiska beskrivning. Jisses vilka smaker som kom fram och förutom grönsaker, vi hade squash, paprika och tomat, var de enda ingredienserna salt och parmesanost. Klicka här för att läsa hur Tyra gör!

Jag har fyndat mer idag. På Blomsterlandet. Halva priset på ALLT. Madame C har shoppat till nya rabatterna - igen! Jag var egentligen helt nöjd och förresten ORKAR jag inte plantera mer! Skulle bara ha lite benmjöl... Det blev fem nya klematis, tre rosor och lite till... Bilder kommer en annan dag. Imorgon ska vi till våra äppelodlarvänner och plocka äpplen hela härliga lördagen! Kameran ska med:) Ha en skön helg alla!
Lev väl,

11 kommentarer:

  1. fina fynd, vackert fat och utsökt mat ser det ut som!
    Jag har också fyndat hela bilen full med växter i dag, har varit hos Anders med Ensmamma trädets plantskola som säljer ätliga buskar och träd, i morgon ska här grävas..
    ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart fat! Roligt när man gör fynd!

    SvaraRadera
  3. Fynd är alltid kul....Bra för plånboken men det bästa är känslan av att ha gjort ett fynd ;)
    Ha en skön helg....

    SvaraRadera
  4. Åh va du har fyndat -kul, kul, kul!!! (Stallfönstret lät spännande...)

    Kram,
    S.

    SvaraRadera
  5. Åh så fina loppisfynd, ser fram emot att se stallfönstret. =)

    Ha en trevlig helg.

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara fynd du har gjort! Just den servisen är såååå vacker och enkel!
    Spetsar blir allt dyrare och här hade du verkligen tur! Det gamla stallfönstret låter ju jättespännande!!!

    Härlig skörd också! Smakerna du nämner får det att vattnas i munnen!!!
    Ha en härlig äppelkväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Mmmmm ser så himla gott ut, och på det fatet.... Perfekt.
    Ha en underbar skördehelg. Catarina

    SvaraRadera
  8. Fina fynd du gjort. Men tänk så det kan gå när man bara ska köpa lite benmjöl ;-), saker (läs blommor och plantor) liksom bara hoppar ner i vagnen av sig själv, märkligt. Ha en riktigt härlig lördag bland äppelträden.// Peter

    SvaraRadera
  9. Vilka frestande bilder, jag får nog tänka om angående lasagnen jag hade tänkt laga till ikväll. Vackra fynd har du gjort också, och dessutom ordnat ännu mer trevligt trädgårdsjobb...;-).
    Ha en härlig helg.

    SvaraRadera
  10. Oj vad kul med så många olika fynd. Måste kolla in receptet såg gott ut//Britt

    SvaraRadera
  11. Kul med så fina fynd!
    Och maten, allt, verkar jättegott, får jag ta och pröva.
    Hoppas ni har hyfsat väder i äpplellunden!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)