onsdag 16 oktober 2013

Champagne och grönkålsträd

YES!!!

Idag skålar vi i champagne för äntligen, äntligen är vårt fiberbredband installerat!
2009 startade några entusiastiska och envisa personer här ute i lingonskogen ett byanät och efter hårt och långt arbete har vi alltså nu äntligen, äntligen kontakt med cyberspace. Vi är så innerliget tacksamma för dessa idoga människor i vår by som verkligen gett sitt allt för att vi alla ska kunna leva civiliserat och kunna driva företag här ute i bushen! Det innebär också att jag återigen kan blogga och surfa fritt, efter att i mer än ett halvår bara haft ett slött trådlöst mobilnät att koppla upp mig emot. 


Mitt vackra grönkålsträd! Fortfarande är det omgivet av blommande lejongap och lysande ringblommor. Visst är det snyggt? Jag gör grönkålschips på löpande band. 
Jag repar grönkålen, knådar in lite rapsolja och sojasås i bladen som jag rivit i lagom stora bitar. Sedan torkar jag bladen till chips i min torkapparat (men det går lika bra i ugnen). Det blir HELT fantastiskt krispigt och gott. Och vilken klorofyllkick, sen!



Keep calm and keep on gardening,

4 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! Jag får nog vänta på min fiber till i vår tror jag. Det har varit på gång sen jag flyttade till Nöbbele för nästan 4 år sen .... Tänk att det är 4 år sen jag fick tag på huset. Nu är det bara drygt ett år kvar att jobba, sen blir det bye bye till Stockholm.
    Kram EL

    SvaraRadera
  2. Grattis till fibern! och jag skålar med dig för vi har också korkat upp, vi har nämligen fått vårt vindkraftverk rest idag! Visar bilder i morgon.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så härligt att ni fått fiber.Surfa fritt och snabbt är så kul.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Grattis till det! Alltid lika skönt när tekniken fungerar som den ska :) Jag håller med om att grönkål är vansinnigt vackert! Stor höstkram från mig /Carolin

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)