söndag 10 mars 2013

Städmani och mer sticklingslust



Det är konstigt med mig. Städmani har jag verkligen aldrig inomhus,
men se, utomhus är det en helt annan sak! Där ute i växthus och
trädgård kan jag städa hur mycket som helst. Och det är kul!

I veckan har den de skräpiga vindruvsstockarna blivit beskurna
och rejält städade.


Så där ja, nystädat och fint!


Min lust för vintersticklingar är inte slut än och här har
jag satt en hink med sticklingar av vindruvan Steuben.
Det är en blå druva som smakar ljuvligt underbart:)

Mer om vintersticklingar har jag skrivit HÄR.

Keep calm and keep on gardening,

5 kommentarer:

  1. Det är så mycket roligare att städa utomhus. På något sätt så blir det inte lika fort stökigt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hihi, visst är det mycket roligare att städa ute:)). Snart ska jag få glas i mitt lilla växthus, och då blir det odla av:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Är Steuben en "ätdruva"? Kommer du att sälja plantor? Ja, låter liter burdust så här men vi är på jakt efter en vindruva som klarar sig i växthus i zon 4-5 och som är god bara att äta - god smak och inte för mycket kärnor. Vi har andra vindruvor (staketdruvor) där vi får mycket skörd och kan göra vin om vi vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt att jag inte svarar förrän nu på din fråga om vindruvor! Tar sticklingarna sig reserverar jag till dig:) Jag har gjort ett inlägg om Steuben och så har jag Himrod också som är min absoluta favorit. Kärnfri, mycket söt och god och självgallrande. Titta här: http://cesarstradgard.blogspot.se/search/label/Vindruvor. Tyvärr finns inte Himrod i bild, men jag har tagit sticklingar på den också.
      Ha det gott,
      Charlotta

      Radera
  4. Kära Charlotta,

    Nu var det då både en och två evigheter sedan jag lämnade något spår efter mig här i ditt kommentarsfält, och detta trots att jag blev så inspirerad att skriva efter att ha läst om er i en svensk tidning (erkänner att jag redan glömt vilken!) när jag var i Sverige på jobb i mitten av februari... Jätteroligt att ni får medial uppmärksamhet och återigen blev jag så inspirerad att en dag få komma och besöka er trädgårds- och odlingsoas i verkliga livet...!

    Städa ja... inte min favvosyssla, precis, och faktiskt ännu mindre ute än inne! Men visst är det härligt efteråt, när det är fint och man kan njuta av att det för en liten, liten stund (ja, med barn hemma får man vara glad för de små stunderna av nystädat... ;-) är rent och snyggt.

    Stora kramar till dig och hoppas att våren kommer fort, fort till er nu!
    Helena

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)