fredag 9 september 2011

Pink beauty

Idag drar Blooming Friday igång igen hos Roses and stuff och eftersom temat är valfritt kör jag mitt eget - Pink beauty!


Trots att höstfärgerna börjar ta över i trädgården, är det fortfarande mycket rosa som blommar här.





Båda dessa dahlior ovan är av samma sort och från samma planta - och ändå så olika!



 Vad vore trädgården utan alla dessa tacksamma dahlior just nu?


Den här är jag alldeles kär i! Min första egna frösådd:) Denna knöl ska sparas med största omsorg, för den vill jag gärna ha kvar nästa år.

Nu har vi en helg framför oss som helt ska gå i vilans tecken. Det är avkoppling och återhämtning som gäller efter några hektiska veckor. Vi ska gå långa skogspromenader, plocka svamp, dricka vin i orangeriet, tända ljus och äta gott om kvällarna och bara, bara vara. Lite skörd kanske... om jag får lust. Hoppas ni alla får en underbart skön helg!

Lev väl,

17 kommentarer:

  1. Egentligen är kärleksörten väldigt fin. Jag uppskattar den mer och mer.

    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Mmmm vilka ståtliga dahlior! Jag har inga egna ännu, men jag tror nästa år blir ett 'frossa i dahlior' år:)). Läckra bilder på kärleksörten, som är så fin att ta in och står hur länge som helst i vas. Låter kul med Blooming Friday, får kolla in vad det är!
    Ha en skön helg.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Underbara Dahlior!
    Kärleksörten är en vacker höstblommande växt, fin som snittblomma också.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Härligt skära sötsaker.
    Gillar de med lite gult i.

    Ha en trevlig helg!

    Annelie

    SvaraRadera
  5. Smukt.. Det er dejligt at der stadig er fine farver der lyser op ibalndt alt det som er væk og falmet.. :) Hortensiaen står også flot nu..
    Mine høstanemoner er blevet helt vilde i år, det er første år de for alvor giver efter jeg har sat dem.. :)

    SvaraRadera
  6. Ja så härliga bilder. Jag har också upptäckt kärleken till kärleksört efter att jag upptäckt "fler" sorter än den "vanliga". Så nu har jag 5 nya soretr på gång hos mig. Hoppas alla vill ta sig.Kram/Fia.

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiska färger, helt underbara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Så bra att du kan njuta, både ledighet och vackra blomster :)

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder! Dahliorna är magiska. Njut nu riktigt mycket av helgen. Det ni ska göra låter härligt skönt och avkopplande.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  10. Hos mig blommar det mycket i gult och rosa just nu också. Är så inspirerande att komma in hit till dig. Ha en riktigt fin fin och lugn helg/Gela

    SvaraRadera
  11. Ser underbar ut i din trädgård och vilohelgen låter hur bra som helst. Koppla av nu ordentlig.(Klara du av en helg utan att skörda????)
    Anje

    SvaraRadera
  12. Vilka skönheter! Jag förstår att du vill spara knölarna av den sista - min favorit också!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Och jag som trodde att jag inte tyckte om dahlior... Hm, håller visst på att ändra mig - de du visar är fantastiskt vackra!
    Kul att du hänger med på Blommig fredag!
    Ha en fortsatt skön helg

    SvaraRadera
  14. Så härliga rosa blommor :) Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Riktigt härliga dahlior, och kärleksörtens färger tycker jag passar perfekt i hösttider.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  16. det var många vackra rosa blommor du har kvar. Jag hålelr med om den där sista. Visst kan man bli kär i en sådan. :)

    SvaraRadera
  17. Jag börjar mer och mer gilla rosa, inte bara i trädgården. Förr var det alltid rött för min del! Kan det vara ett ålderstecken?
    En bra vecka önskar Eva Linnea
    PS Jag planerar för en liten bjudning fredag den 25/11 i Nöbbele. Hoppas ni kan komma då! Mer info kommer senare. DS

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)