måndag 18 januari 2010

Ta egna fröer


Det är känsla att ta egna fröer från plantor och i Runåbergs fina katalog från 2008, som fortfarande går att beställa, finns goda råd om hur man gör. När det gäller tomatfröer följer jag instruktionerna som Åke Truedsson ger i sin utmärkta bok "Tomatboken". Här ovan är det dags att ta vara på fröer från förra årets skörd av chili. Det är 'Hot Lemon' och 'Jamaican Bell' som syns på bilden. Två vackra chilifrukter med lagom hetta, som är härligt produktiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)