tisdag 18 maj 2010

Klematis och tulpaner

Inget är som väntans tider...

Igår kväll la jag sista handen vid växthusen och ikväll går första flyttlasset från matrummet och plantskolan i källaren. Innan jag gick in, hann jag också med en liten kvällsrond och kunde konstatera att fruktträden slår ut vilken dag som helst, att den nyplanterade häcken av hägg och björk är full av vivlar. Jag tror jag klämde ihjäl ett hundratal... Hu, så otäckt krasande mellan fingrarna!

Ännu en tulpanknopp i denna, på tulpaner, annars så fattiga trädgård. I år SKA jag beställa tulpanlökar i god tid! Jag har ju satt mängde med tulpaner som jag fick i handelsträdgården, men de blommar ju inte nästa år och somliga kanske aldrig. Mer om min fina tulpangåva finns att läsa här.

 Klematis som planterades i fjol, fyra fina plantor, har knopp och vissa har redan slagit ut.

Nu är det nu!

Kvällsronden har fått hög status i mitt liv, efter att ha läst den underbara boken 'En lisa för själen'. Läs gärna mer om den här. Och visst är det en underbar tid nu. Jag känner livet i mig!

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker klematis! En tulpan som i år kommer igen för fjärde året är 'Carnaval de Nice'. Om du gillar den, är det kanske något att prova.
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det underbart nu och att ha allt framför sig, men det går fort så det gäller att njuta.
    mvh Lena

    SvaraRadera
  3. Så långt har mina clematis inte kommit,snyggade till en i går.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)