onsdag 23 maj 2012

Appleblossom and lilac


Äppelträden står i full blom och syrenerna har precis slagit ut.
Doften ute är fullkomligt berusande och eftersom jag inte kan låta
bli att stoppa näsan i härligheten, går jag omkring och är
halvyr nästan hela tiden:) 


Nu när värmen kommit så snabbt och med sådant besked, kommer 
blomningen bli kortvarig... suck... men rusig av all härlig blomdoft
plockade jag en vacker bukett och jag hoppas att denna bukett ska
kunna hjälpa mig att plocka fram doftminnet när blomningen är över.

I morgon ska jag visa er vårt vackra husmodersäpple som bara blommar
vartannat eller vart tredje år och som just nu har den allra vackraste blomning
man kan tänka sig. Men jag väntar fortfarande på den "perfekta" bilden
när solen går ner bakom trädet! Kanske har jag den redan men jag ska
göra ett sista försök i kväll. Det är sista chansen för blommorna har redan
börjat fälla sina blad...

Lev väl,

6 kommentarer:

  1. Underbart!! Precis idag kände jag äppelblomsdoften hos oss. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, blommar allt detta hos dig nu?! Underbart. Här har sommarvärmen inte riktigt kommit ännu. Jag tror att häggen slår ut idag. Inga äppelträd i blom och definitivt inga syrenér. Knappt några tulpaner heller för den delen. SÅ allt är kvar. Men det kommer bli som du säger: kortvarigt tyvärr. Men ljuvligt förstås. Längtar. Men, så kul med din kurs!!!! Måste vara hur intressant och givande som helst att få gå på den. Och spännande att hålla i den förstår jag :-))) Du har så mycket att dela med dig av Charlotta!!!! I dag lyser solen här, men det är inte så varmt. Sitter inne och jobbar. Men kan inte låta bli att hoppa ut med jämna mellanrum bara för att se om något nytt slagit ut hihi....

    Stoooor kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Ja nu är man ju rädd att allt bara swischar förbi denna veckan... Äppleträden är avblommade och syrenerna är nog som mest utslagna. Det gäller att spara minnen nu för framtida behov som du påminner oss om idag.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det finns inga syrener på Villa Linnea .... än. Jag ska transplantera en vit från Stockholm, när den blommat över. Det finns två där, så jag får se om jag kanske tar båda.
    Doftar sagolikt!
    Vi hörs & ses.
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga syrener, ljuvliga bilder, ljuvlig årstid och ljuvligt med värme.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)