torsdag 24 maj 2012

När husmodersäpplet är som vackrast


Var bor jag egentligen? Nangijala?


Vi bosatte oss inte här av en slump. Det var ett medvetet val att bryta
upp från storstaden för 12 år sedan, när barnen var små. Vi ville bo vackert, 
lugnt, människovärdigt... Ett val vi aldrig ångrat. Det var rätt... helt rätt...


I solnedgången är trädet som allra vackrast och...


... just i år, när syren och äppelträd blommar i kapp, går det bara inte att
nöja sig med att titta ut från köksfönstret eller yttertrappan. Nej, man måste
ut och snusa och njuta av dofterna, nära, nära...
Lev väl,

9 kommentarer:

  1. Det ser helt underbart ut.. Vilket drömställe ni bor på :-))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte mycket som slår fruktträd som blommar! Otroligt vackert!

    SvaraRadera
  3. Vakkert! Dere har gjort et riktig valg.

    SvaraRadera
  4. Så vackert.Ni har ett fantastisk ställe.
    Fortsätt njuta.
    Anje

    SvaraRadera
  5. Underbar miljö, så vackert ni bor.

    SvaraRadera
  6. Äppelträdet är fantastiskt vackert precis som hela er trädgård. Ljuvligt.
    Ut och snusa vidare på syrenerna...
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  7. Så nära Nangijala man kan komma! Underbart är kort och nu väntar vi på goda äpplen.
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)