onsdag 1 februari 2012

Februari i trädgården


Kallt så klockorna nästan stannar, men 1 februari är det och då är våren trots allt
inte långt borta:) Det är svårt att tro, när allt ligger så stilla och tyst, att här mycket
snart ska sjuda av liv från fåglar, insekter och västanvind...


Jämfört med trädgården på framsidan, är baksidan åtminstone tillräckligt rörig för
att den också nu ska ge ett mer livfullt intryck... 


Här i rosenpergolan ger vi fåglarna mat och det innebär att det faktiskt är rätt
så livligt på baksidan av huset. Om jag går ner till äppelträdet...


... så ser jag hela köksträdgården och bonna-orangeriet under snedtaket.


Underhållsfritt så här års - kung Bore sköter stylingen;)


 De lovar riktigt sträng kyla de närmaste 10 dagarna och jag står här och undrar
hur djupt tjälen kommer att gå i år...

Lev väl,

17 kommentarer:

  1. Vackert! Var precis inne och läst om dina kronärtskockar, ett inlägg från 2011, googlade och fick upp din länk :-) Ska precis till att sätta Violet de Provence i jorden. Har ju ingen erfarenhet alls av kronärtskocka så jag tänkte fylla på kunskaperna innan jag satte igång.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vi lever visst i en del av världen där årstiderna styr livet. Det har sin charm måste jag säga.

    SvaraRadera
  3. Din trädgård ser så fin ut i vinterskrud!
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Så fridfullt det ser ut. Mmm.. verkligen kontraster mot hur det kommer att se ut om någon månad. Härligt med årstider.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på er trädgård i vinterskrud! Måste bestämt besöka er i vår när ni öppnat!
    Ha det gott!
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Vintervitt i trädgården är ju ganska vackert.Just nu får vi påfyllnad av det vita.Hoppas vi klarar oss från snökanonen som dom pratar om på TV.

    SvaraRadera
  7. Underbart vackra bilder från din fina trädgård! Men det ser kallt ut...
    Dock,1:a februari idag, våren är snart här...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder. Här är också mycket kallt men vi slipper snön.Det ser så fint ut hos dig men här i stan blir det bara elände och sörja.Men solen skiner och det är ljust ganska länge. Det märks att den fina årstiden är på väg.
    Ha det gott.
    Anje

    SvaraRadera
  9. Jisses vad snö ni har. Underbart vitt o fint. Här har vi -3,5 grad o 1 mm snö.//helen

    SvaraRadera
  10. Det är lugnt & skönt i trädgården så här års. Snyggt är det också med allt det vita. Det ser så städat & rent & prydligt ut. Usch ska det bli så kallt .... så länge!
    Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  11. Kära Charlotta,

    Ja, Göta Petter så han har stajlat världen hos er, han Kung Bore. Vackert är det med det vita täcket, men jag måste nog erkänna att jag har så mycket vår i sinnet att jag nog skulle döpa om honom till King Boring om han betedde sig så även här hos oss... Men nu verkar det inte bli så mycket snö denna vinter här i UK (jag borde väl förstås inte ropa hej...), så trots att det varit -3 här idag så sneglar jag ystert mot trädgården i ett försök att betvinga isvindarna så att jag kan gå ut och stajla lite själv (nej tack, Kung Bore, jag undanbeder mig hjälp!).

    Och duuuu, jag bara måste titta in och säga hej och tacka för din otroligt gulliga hälsning hos mig nyss - du kan du... du kan verkligen konsten att göra en lite trött och stressad svengelska så glad, så glad. Tusen tack för det, och bamsekram tillbaka!

    Helena

    SvaraRadera
  12. Vackra vinter bilder från din trädgård. Här har de lovat -15 grader till helgen...burr! Blir nog att stanna inne och elda i kamin;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Ja nu har det äntligen blivit lite kallt i Skåne, känns som lite sent då många växter känns som de redan är på gång, men samtidigt kan det väl iinte bli bra om det inte fryser heller? Om man får gissa.

    Härliga vinter bilder från din fina trädgård.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Så vackert det är med all snön hos dig. Vi har inte alls så mycket. Synd det om det blir kallare nu, då behövs snön som skydd. Go kväll !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  15. Din trädgård ser fantastisk ut i vintervitt. Kallt men riktigt mysigt. Fast jag längtar ändå efter takdropp.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)