tisdag 31 januari 2012

Välkommen Lucy Black!


Den här lilla skönheten fick jag ögonen på redan i julas, hos vår lokala plantskola.
Det var kärlek vid första ögonkastet, men jag hann aldrig åka tillbaka och köpa
en planta då, i värsta julruschen.


Men så häromdagen fick jag i alla fall för mig att ta en tur och se om det
fanns några exemplar kvar.


Och minsann, om det inte stod en ensam kvar och väntade på mig:)
Ett stort fint exemplar, lite torr, som nu fått vatten och
blivit nergrävd i växthuset med halm om sig. 
Bara för säkerhets skull...
Lev väl,

17 kommentarer:

  1. Åh, vad fin! Jag var inne på Blomsterlandet och kollade men där hade de bara vita kvar...det har jag redan. :o(

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig "turgumma" du! Den blir snygg i rabatten så småningom. Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du har....men den var ju din redan vid första besöket:)Superfin!//Helen

    SvaraRadera
  4. Ja, julrosor kan man aldrig få för många av! Dom är underbara!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Vilken tur.Och ett sånt fint exemplar.Man kan nog aldrig få för många Julrosor.Älskar dom.Kram

    SvaraRadera
  6. Ååååh, den är sååå vackert! Jag älskar den färgen! Hade en purpurröd på torpet, men tror att jag har rensat bort den....!
    Vilken tur att den fanns kvar! Det är sällan man ser just den vackra färgen!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. En verklig skönhet! Ännu en växt som inte hittat till min trädgård - får hoppas på att det är julrosfestival i Kivik i påsk. Då ska jag shoppa!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Sånt där gör en glad!!
    Mycket fin färg.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  9. Tillykke med din nye julerose - den er fantastisk smuk ;0)

    Knus Dorthe

    SvaraRadera
  10. Vilken lycka att den stod och väntade på dig:). Härlig färg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. En så vacker färg.Den har tydligen stått och väntat på dig.Undrade redan: när kommer hon? och lät blommorna hänga lite.Nu är den nog lika glad som du.
    Amje

    SvaraRadera
  12. Vad gör jag för fel med mina julrosor, de klarar inte av övervintringen? Ska de ha någon speciell skötsel?
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning, Anne-Lie! Köpte mina första förra sommaren. Trodde de trivdes i kylan?
      Kram!

      Radera
  13. Vilka FYND du har gjort, både på antikvariatet och så den här ljuvliga skapelsen ! Kul när de står och väntar på en :-) Ha det !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  14. Hvor er den smuk. Jeg holder af de sorte/mørke blomster.
    Kender du havedamen Karen Platt? Hun har udgivet en bog om mørke planter, ja faktisk flere bøger om flere farver.

    Hilsener fra Danmark
    Helga

    SvaraRadera
  15. Kul med en annan sort än den vanliga vita som finns vid jul.Och vilken tur att det fanns en kvar.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)