fredag 3 februari 2012

Blooming Friday - ny bekantskap


Den här lilla manicken är en ny bekantskap i Cesars plantuppdragningsrum. 
Jag köpte den för 29 kr på Plantagen och jag tror den ingår i Nelsons sortiment. 


Allra mest gillar jag det här! "Deadheads" inprintat på handtaget, fniss! Och ni
kan tro att jag har chop-choppat många deadheads bland pelargonsticklingarna
med denna vassa, lilla sax! Helt perfekt!

Fler nya bekantskaper finns hos Katarina, som är värd för Blooming Friday.

En riktigt skön helg väntar och jag önskar er allt gott och vilsamt!
  
Lev väl,

19 kommentarer:

  1. Tak for ny bekendelse! Tror at den lille saks kan være en god ven i have.

    SvaraRadera
  2. Det verkar ju vara perfekt! En ny bekantskap för mig också!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Smidig bekantskap ser det ut att vara! Har haft något liknande, men den har jag förlagt någonstans......typiskt mig. Trevlig helg. /Anette

    ps. får väl se om min röda vallmo dyker upp igen. Då lär det finnas fröer!

    SvaraRadera
  4. Den forman på saks är ju så bra, man slipper få ont i fingrarna som man får om man klipper mycket med vanliga saxar. Jag köpte en sån i Århus för länge sen, den absolut bästa saxen när man ska klippa bort sommarblomster. Ska hålla utkik efter din, min är i järn och säkert inte lika god att hålla i.
    Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  5. En helt perfekt bekantskap, nu får jag shoppa lite till:o)))

    Ha en fin helg

    Gunilla

    SvaraRadera
  6. En finurlig liten grej. Har inte sett något sådant innan, jag brukar ha en liten "allsax" att klippa med i trädgården. Men denna ser mycket smidigare ut.
    Ha en skön helg!
    Leena

    SvaraRadera
  7. Se där - det verkar ju vara en bekantskap man vill stifta. Ska kolla på Plantagen i helgen, tack för tipset!

    Ha en skön och varm helg!

    SvaraRadera
  8. Jag fick en liknande förra året och det säger verkligen snipp, snipp om den. Perfekt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Den saxen verkar ju fin.
    Ha en alldeles underbar dag!

    SvaraRadera
  10. Vilken perfekt manik! Kul med nya bekantskaper:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Åh, jag älskar de där! Jag har en lite äldre, i rostigt järn, som är underbar, både i liten, mellan och stor variant! Skulle gärna vilja ha en sådan med! Är den rostfri? Får nog kolla på en och kanske åka med hem nästa gång jag passerar ett försäljningsställe! Ha en riktigt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  12. Den såg jättebra ut! Jag fick en vass liten mini-sekatör i fjor, som jag brukar använda till sånt!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Det var ett roligt namn! Ser smidig ut.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. En sådan har jag aldrig sett, så det var en ny bekantskap. Roligt namn, och verkar väldigt praktisk.
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Oj, vilken bra liten sax. Sån ska jag också köpa! :o)

    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  16. En perfekt mojäng! Ett "måste" till våren!? Chop-choppa deadheads ... det du, inga dåliga grejor.
    En skön helg önskar Eva Linnea (i kylan)

    SvaraRadera
  17. Hej, hej Charlotta!

    Den där manicken liknar en buxbomssax fast den jag har har inte tjusiga gröna plastgrep.
    Hoppas att din funkar bättre än min...;)))!/Anja

    SvaraRadera
  18. Den här saxen ser ut som min trådsax jag använder till mina broderier.Smidig och bra för fingrarna. mäste kolla en till blommorna.

    Ha en fin helg.
    Anje

    SvaraRadera
  19. Söta små saxar som är användbara i arbetet med växter kan man aldrig få för många av.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)