fredag 4 juni 2010

Vinnare och ordning i kön - plantkön!

Först och främst stort grattis till vinnarna i vår utlottning. Ja, det blir faktiskt vinnARNA, för jag målar griffelpinnar i en väldig fart och har så gott om rosenbönor. Mycket roligare att kora två vinnare en så här solig och underbar dag! Lilla trälådan fram och skriva, skriva namn på lotter, kolla noga vilka som ska ha två lotter, blanda, blanda och till sist - dragning!

TADAA! STORT GRATTIS TILL:

Anita i Norge, med härliga bloggen Mitt uterom, (kul att mina pinnar får åka utomlands!)

och

Gela, se hennes fina blogg Gelas hem och trädgård

Mejla mig era adresser till charlotta@cesar.nu så postar jag vinsterna pronto!

Ovan en söt bild på en perenn, mycket mörk, viol som frösått sig ute i trädgårdsgången.

Ytterligare en bild på likadana sötnosar som befinner sig där de ska vara. Vad som menas med att de är perenna begriper jag inte, för de kommer aldrig tillbaka på exakt samma plats två år i rad... Men gulliga är de!

Så här ser det ut i plantkön i stallet. Visst ser det ut som om de står och köar! I helgen finns det gott hopp för de flesta att få komma ut i solen för gott. Chili och basilika närmast i bild. Därefter pelargoner och längst fram den ena fikonplantan, i lövkorgen. En riktigt skön trädgårdshelg önskar jag alla!

1 kommentar:

  1. Ser ut som om den mörka skönheten på bilderna överst är Viola 'Molly Sanderson' hon är lite 'vidlyftig' och frösår sig rikligt där hon trivs!
    Ha en fin trädgårdshelg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)