onsdag 9 juni 2010

Potatis till midsommar?

De förgrodda potatisarna av sorten 'Maris Bard' har fullt med blomknoppar och är superfrodiga. Bakom står några sättor av 'Maris Peer' också.

Så här såg de ut när jag satte ut dem i murartrågen, den 5 maj! Tänk, bara en dryg månad sedan! Otroligt, vad det går fort. Jag älskar det här med att se bilder av samma motiv vid olika tidpunkter! Nog borde det vara möjligt att ha lite egen potatis till midsommar? Hoppas, hoppas!

Nu har vår stora, vackra snöbollsbuske slagit ut, också. Dessa underbara bollar i mängdernas mängder! Något nytt händer i trädgården varje dag. Det är så härligt att dokumentera alltsammans med kameran. Ha det underbart i trädgårdarna!

3 kommentarer:

  1. Åh va jag längtar efter egenodlad potatis som smälter i munnen :-) Fantastiskt va gott det är med egenodlat!!

    SvaraRadera
  2. Nästa år ska jag plantera snöbollar hos mig. Jag har satt den hos flera kunder i år, och är verkligen stormförtjust i den:-)

    Ha det gott! H.

    SvaraRadera
  3. Åh, potatis till midsommar, kanske, kanske lyckas det här, har några tidiga sorter. Snöbollsbusken är fin, fotade en släkting till den i går men den var limegrön, jättesöt den med. ha det gott/Sophia

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)