söndag 11 september 2011

En galen tomat...


Idag har jag skördat fler tomater. Nu ligger de i sin korg i matkällaren och väntar på att bli världens godaste tomatsås! Men det får bli en annan dag - vilodag idag ju:)


Men jag måste bara få visa den här galningen! En gul cocktailtomat som heter 'Gelbe Dattelwein'. Det finns uppgifter om att den kan sätta upp till 250 tomater på en klase och tja, vad ska man säga... nog är de många på den här klasen:) Den tillhör inte de allra mest smakrika men äsch, det gör väl ingenting. Den är tillräckligt spektakulär för att nästan varje år få en plats bland mina favoriter!

Lev väl,

4 kommentarer:

  1. Tomtater måste in på min lista nästa år. Vad underbart att kunna skörda och göra såser för hela året!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Nog ser det galet många ut på din planta också:)Duktig du är som orkar ta reda på allt du odlar!!! Det är förstås vitsen när man odlar, fast själv brukar jag börja tröttna på höstsidan...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var nog den största tomatklase jag har sett!
    Ha en bra dag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)