söndag 17 juli 2011

"Blå" blomstertobak




Blå och blå... jag vet inte jag... men denna blomstertobak från Konnässörsklubben heter 'Perfume Blue' och skulle enligt beskrivning ha blårosa toner. Gammelrosa är nog färgen jag själv kommer att tänka på. Men oavsett vilket är den underbar och doften slår knock-out på oss varje gång vi går in eller ut:) En stor kruka står nämligen uppe på kökstrappen!


I samma kruka blommar nu melonsalvian också med sina eldröda stänglar. Helt klart en udda kombination:) Nu ska jag ut med hunden och passa på att ta mig ett litet doftrus på vägen ut;)

Fortsatt skön högsommarkväll!

Lev väl,

10 kommentarer:

  1. Fantastisk färg! Synd att det inte finns doft-webb en sån här kväll. Fin och inspirerande blogg ni har, hit kommer jag att återvända. :)

    SvaraRadera
  2. Nydelige.. min favoritt sommerblomster! Første gang jeg har sett Perfume Blue.. heldige deg!

    SvaraRadera
  3. Sikke en smuk blomst og den dufter. Hvor herligt.
    smukke billeder. Kendte den ikke. Mange hilsner
    Anne

    SvaraRadera
  4. Hej Charlotta
    Superfina :)
    Visst e de en härlig tid nu....

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.........
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  5. Visst är den blårosa! I alla fall på min datorskärm!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Hvor er den fin. Blomstertobak dufter helt fantastisk dejligt :-)

    SvaraRadera
  7. Trevligt med doft vid ingången till huset och fin färg även om den inte var så blå.
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Hej Charlotta! Nu är jag tillbaka i Nöbbele efter en härlig rundtur i trädgårdar som jag inte visste fanns maken till, och en kursdag i Stockhom. Har läst i fatt på din blogg och blir lika glad, positiv & inspirerad som alltid.
    Vi ses. Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Härlig, den hade passat perfekt i min potager, tillsammans med petunian Tidal Wave Silver.

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)