fredag 21 maj 2010

Tulipa vad?

Kan bara inte låta bli! Äntligen, äntligen är tiden här, då det ständigt finns något att fotografera. Som jag har längtat, med månader av snö, snö, snö och exakt samma motiv överallt. Förlåt dock, om det blir tjatigt med kollage...

Den här tulpanen strök så när med i gårdagens skyfall, som också gick hårt åt pelargoner som stod ute och avhärdade sig. Vet någon vad tulpanen är för sort, eller har för namn? Fick en påse med en prenumeration en gång och jag tycker den har en underbar färgställning. Ha en riktigt härlig helg, med massor av trädgårdsprojekt!

6 kommentarer:

  1. Ja, hoppas vädret tillåter uteväder i helgen. Men idag ser det bra ut, än så länge.
    Trevlig Pingst.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Tulpanen skulle kunna vara 'Gavota'. Den kommer nog upp på min tulpansida så småningom. http://davesgarden.com/guides/pf/showimage/107279/
    Hänryckta hälsningar

    SvaraRadera
  3. Jag kan inga tulpan namn men fastnade för den fina häst blicken.

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder. Nu när det händer så mycket i trädgården kann man bara inte sluta med att gå runt med kameran.
    Trevlig pingsthelg.
    Anje

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för fina ord...men jag tycker dina collage är fina :)
    Håkan

    SvaraRadera
  6. Fin häst.... Har tyvärr ingen aning om tulpanen......gillar kollage..... Nu gäller det att ha kameran framme konstant så att man inte missar något i den rekordfart som allt sker i nu :-)

    Ha en fortsatt skön helg!
    kram
    /Charlotte

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)