fredag 12 februari 2010

Ghislaine de Feligonde


Den här rosen köpte jag bara för att jag tyckte namnet var så fantastiskt vackert. Jag njuter lika mycket varje gång jag uttalar det! Jag hade dock tur för det är en underbart vacker ros. Aprikosfärgade knoppar som är ljust aprikosa när de slår ut och som sedan går från ljusgult till vitt innan de faller av. Klipper man bort det överblommade, blommar den länge, med början i juli. Jag trodde inte jag hade något kort på henne, så jag blev glatt överraskad när jag hittade den här bilden från 2008. Klicka här för att läsa hur plantskolan Cedergren & Co beskriver denna härliga moschataros eller här för att på bloggen Poppins trädgård, läsa om grevinnan som givit namn åt rosen och se många fantastiska bilder av henne. Trevlig läsning och en riktig härlig helg önskar jag alla!

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilken trevlig blogg du har här, ska kika mer på den, ser spännande ut. Länkar till dig om det går bra, vill gärna läsa här igen. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Så klart du får länka, det gör mig glad och stolt.
    Ha det bra, C.

    SvaraRadera
  3. Inte bara vackert namn, vacker ros också:)

    Rebecca

    SvaraRadera
  4. Ser att du också har en pergola. Min är ganska stor och jag går och funderar på om jag ska lägga något sorts tak ¨på den. Det ser ut som att du har tak, vad har du för erfarenheter av det?

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)