måndag 1 februari 2010

Dags för omskolning

Till vänster pelargonen 'Blueberry Ripple F1' och till höger kronärtskockan 'Green Globe' tillsammans med pensén 'Rippling Waters'. De första bladparet på plantan ser ofta ut som små hjärtan och kallas därför hjärtbladen. Därefter kommer de första riktiga bladen och när 2-4 av dem är framme brukar det vara lagom att plantera om i egna krukor med lite mer näringsrik jord. Mitt lilla bekymmer nu är att en del av de plantor som kommit upp behöver flyttas till en plats som är lite svalare. Men det har jag inte... Jag har funderat och funderat och nu tror jag att jag funnit lösningen. Ett övervintringsrum från Willab garden! Det ser ut så här:
Jag tänker ställa det i källaren, där det är kallt, och lägga frigolit på golvet, ställa in en värmefläkt samt montera växtbelysning där i. På så vis kommer jag att kunna reglera temperaturen med hjälp av en timer så det blir olika grader natt och dag - ca 14 på natten och runt 20 på dagen. Det kommer att bli perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)