lördag 23 januari 2010

Trädgårdsskulptur och andra vinterbilder

Tog en tur i trädgården denna kalla, vackra lördagsmorgon med -14 graders kyla. Se vad naturen själv har skapat för vackert konstverk av en droppande kran!
Till och med utedasset var vackrare än vanligt!
Lejonet vaktar frusen purjo. Med lite tur är den fullt ätbar när tjälen gått ur kallbänken och det går att dra den ur jorden!
Så här fint blev hallonlandet av gamla krakastörar vi hittade i vedboden och några nedsågade grenar. Hallonen är en gammal sort, som svärfar fick som tack när han beskurit fruktträd hos en granne, för 50-60 år sedan. Inga hallon smakar så underbart som dessa!

4 kommentarer:

  1. Hejsan Charlotta och tack för dina värmade ord. Självklart skall du lägga till Köksträdgården som favoritblogg, det glädjer mej oerhört. Den här bloggen kommer bli trevlig att följa också under odlingssäsongen 2010. Vilken fin Köksträdgård du har du kan väl maila mej några bilder och lite info om storlek och vad du gillar att odla...typ. Så kan jag skriva ett inlägg och länk till dej. Min mail är tilltyra@gmail.com. Ha det gott/Tyra

    SvaraRadera
  2. Ps. Du kan gå med i Facebooks grupp Köksträdgården också, där hittar du likasinnade :-)

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt tjusig isskulptur! Imponerande.

    Marit

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är den fin! Och dessutom tillkommen på grund av en otät kran. Nästa vinter kanske jag låter den stå och droppa med flit;) Nu ska jag titta in på din blogg! Sköna söndagshälsningar, C.

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)