onsdag 2 oktober 2013

Dagens skörd

Idag hittade jag två mycket välsvarvade gulbetor i köksträdgården, tillsammans med mangold. Gulbetorna ska juicas tillsammans med morot, kålrabbi, färsk ingefära, citron och en bit gurka. Blir en härlig detoxflush för lilla kroppen!

Av mangolden ska jag göra favvo-soppan dvs mixad avokado, alfalfagroddar, citron och mangold. Har skrivit om den innan och jag bara älskar den!!! 

Vet ni, snaaaart får vi bredband... Senast i slutet av denna månad. Ååååh vad jag längtar efter att blogga på riktigt igen:)

So long!

3 kommentarer:

  1. Mums, så goda dom ser ut!
    Måste jag prova nästa säsong!

    SvaraRadera
  2. Så fina!!!

    Många och stora kramar till dig bästaste du!

    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Härligt att skörda egna odlade saker! Här har det gjorts chilisås, chutney, chiliflätor för torkning, syltade gröna tomater samt syltad chili - men än finns det MASSOR av chili kvar!!

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)