söndag 13 januari 2013

Time for tulips




Åh, vad underbart det var att få slänga ut julen och köpa hem
ett fång tulpaner och lite videkvistar! Jag älskar den här vårvintertiden,
med alla planer inför en ny trädgårdssäsong, börja driva kvistar, 
njuta av tulpaner och andra vårblommor inomhus. 


Den här tiden på året har jag alltid tid över för att göra det
fint inomhus. Det hinner jag SÄLLAN när väl
trädgårdssäsongen drar igång på allvar. 


Därför gick jag riktigt lös med kameran igår och njöt av att föreviga
att även mitt hem kan vara riktigt mysigt - ibland:)


Violetta tulpaner är min absoluta favorit...


... men jag köpte också en kruka med tre vita, låga tulpaner. Jag delade
dem och slog in varje lök i lite vaxat papper.


Idag ska jag så de första tomaterna. Ni vet, alltid en utmaning att ha
tomater mogna i maj:)

OBS! Jag har gjort ett tillägg i förra inlägget som förklarar hur jag odlar upp ärtskott, 
eftersom så många har undrat. Jag har också äntligen haft tid att svara er som ställt 
frågor i kommentarerna till de båda tidigare inläggen. Bättre sent än aldrig:)


Keep calm and keep on gardening,
 

12 kommentarer:

  1. Så underbart vackra tulpanerna dina är! Mycket vackert arrangerat och dekorerat!!
    Har precis gjort samma sak som dig idag, men utan tulpaner tyvärr. Det är så mycket snö just nu så vi håller oss hemma, men i morgon måste vi till Visby och då.....

    SvaraRadera
  2. Tulipaner, tulipaner, tulipaner...Mmmmm... Så praktfullt du har dekorert. Vår i stuen din:)

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart fint inlägg, jag blir också sugen på att "tulpanfixa"!!!
    Tack för tipset om ärtskott i förra inlägget, ska börja min odling imorgon!
    Ha en skön söndag önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  4. Oj, vad vacker du har gjort! Och vilket härligt och rustikt bord. Läckert!

    Ha det så gott
    Kristina

    SvaraRadera
  5. Här har dom första tulpanerna redan vissnat och åkt ut. Och idag tog jag in forsythiakvistar - vi får väl se om dom kommer att blomma!
    I köksfönstret står nu också en kruka med gula ärtor - håll tummarna...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Det ser verkligen superhärligt ut med dina tulpaninredningsbilder...:)

    Men så tomater? Redan? Jag hoppas du skriver ett inlägg hur du sedan driver upp dem och vart du ställer dem? Jag vill oxå ;)

    SvaraRadera
  7. Jag älska också att frossa i tulpaner så här års men denna helgen blev det ingen ny bukett för vi har haft ett stort fång av nyutslagen forsythia på köksbordet - inte dumt det heller.
    ha en bra start på veckan.
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Vilket fint vårbord du har där. Tulpaner är liksom essensen av vår. Kul att få se en glimt från ditt hem :-)

    Stoooor kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  9. Så vackert med tulpaner! Jag njuter ohämmat av dom nu när jag vill ha vår!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Jag bara måste köpa mig lite tulpaner i veckan!!! :) Inte en enda bukett har jag skaffat ännu. .... Det blir så himla snyggt och lite annorlunda att använda vaxat papper som en lite kruka :) Har sett det lite var stans senaste tiden.
    Tjingeling

    SvaraRadera
  11. Tulpansäsongen är en härlig tid, speciellt i början. Nästa tisdag börjar jag köpa tulpaner. Min favoritfärg är vit, men svulstiga papegojtulpaner går också bra.
    /EvaLinnea

    SvaraRadera
  12. Härligt med tulpaner!
    Köpte själv tre stora buketter i godisfärger i förrgår :D

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)