lördag 8 september 2012

Sensommarfin pergola



Trots att första höstmånaden är här och trots att nästan inga rosor blommar längre, 
är det fortfarande underbart att sitta ner en stund i pergolan.



Nu väntar vi bara på att vildvinet ska bli rött. Då ändrar pergolan skepnad en
sista gång innan det blir vinter och fåglarna har sin matplats här.


Från sittplatsen i pergolan är det fin utsikt över köksträdgården. 

Denna helg är det skördedags och jag hoppas kunna visa fina bilder
nästa vecka. Det är första helgen som vi inte har öppen trädgård och
butiken öppen sedan påskhelgen. 
Känns både skönt och lite vemodigt...
Lev väl och ha en skön helg,

6 kommentarer:

  1. Åh va vackert ni har det!! vildvin är jag också sugen på att införskaffa till trädgården.

    Ha en härlig lördag.

    kram
    Nina

    SvaraRadera
  2. Hej Duktiga Charlotta
    Oj vad prunkande grönt å skönt du har det :)
    såååååååååå blommar inga rosor??......här blommar det för fullt.....
    å missa nu inte....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Vildvinet är en av höstens pärlor! Så vackert eldigt :) Min planta är pytte, pytte, pytte liten. Men den som väntar på något gott :) Trevlig helg! Kram / Carolin

    SvaraRadera
  4. Härligt med många olika sittplatser i trädgården! I er pergola skulle man gärna sitta...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Vackert!!
    Här har Vildvinet börjat skifta i färg.
    Ha en trevlig kväll
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Även om det är vemodigt måste det väl vara skönt att ha trädgården bara för er själva ett tag.
    Så fint det är i pergolan.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)