söndag 3 juni 2012

Varm rucolasallad med rädisor


Mmm, så gott det är med nyskördade rädisor så här års...


Förra året gjorde jag den här varma salladen för första gången. Nu är den en favorit 
och ärligt talat, med det kalla vädret som varit i helgen, passar det bättre just 
nu med varm sallad istället för kall...

Så här gör jag: Fräser lök och skivade rädisor lätt i olivolja, en skvätt vinäger och 
en liten klick honung. Därefter vänder jag ner ett rejält lass rucola och strör 
över flingsalt och svartpeppar.

Hoppas ni alla haft ett skönt veckoslut. Här har det blåst ursinnigt och kallt,
men bortsett från det har vi haft en hel del sol så tja, det är väl inte värt att
klaga:)

Lev väl,

4 kommentarer:

  1. Gottigottgott! Vad fint det blev i orangeriet med alla rustika lådor (förra inlägget).
    Det har varit svinkallt i Stockholm också i helgen. Fy bubblan vad jag har frusit.
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  2. ÅÅ så gott det såg ut!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott det ser ut.

    Ska sparas!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter gott och värt att prova. Värmen vet jag inte vart den tagit vägen...burr...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)