tisdag 19 juni 2012

Kursavslutning

Igår kväll var det kursavslutning på min köksträdgårdskurs - Det är lätt att odla. 


Det har gått fyra veckor sedan kursstarten och det har hunnit växa och 
frodas rejält både i och runt kursarnas köksträdgård.


Så här såg det ut efter kursstarten, då vi anlagt den enklaste köksträdgården
i världen...


... och så här ser det ut nu!


Det är en härlig plats där under äppelträdet, precis i skogskanten
och där på bänken infinner sig verkligen en meditativ känsla.


När man sitter på bänken ser det ut så här.


Det är inte klokt vad det vuxit i alla odlingssäckarna på bara 
en månad. I säcken närmast i bild kommer dill och bondbönor.
I den bortre växer polkabetor.


Av de gulliga kursdeltagarna fick jag en fantastiskt fin blomsterkrans
som prydde en snygg flaska med något gott i och en burk med
hembakat knäckebröd. Vilken överraskning! Det har varit så
roligt att få dela med mig av mina kunskaper och min
odlarpassion:)
Lev väl,

2 kommentarer:

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)