tisdag 20 mars 2012

Mycket att vara glad för...

... förutom vädret då, som sannerligen har visat sig från sin allra sämsta sida
 med stormigt, ruskigt väder och kyla som går genom märg och ben. Hualigen!


Nej, då är det allt bra tur att det finns så härliga saker som alldeles snart skördemogen sallat...



... och blommande tomat och chiliplantor! Tomaten heter 'Micro Tom' och
jag har aldrig haft en tomat som blommar så tidigt som den!
Chiliplantan är av sorten 'Etna' och har övervintrat i den inglasade källartrappan.


Fikonen har fått komma fram från det mörka källarrummet och nu
börjar det bli riktig trängsel i vår källartrappa. Men vad gör det? Man
blir ju helt galet glad av att se dessa fina fikon varje dag:)

Stor bloggkram till er alla med hopp om att vädret blir
något att glädjas över från och med imorgon!

Lev väl,

14 kommentarer:

  1. Visst har det varit ett helt hemskt väder idag. Men typiskt vårväder är det ju... Härligt det ser ut hos dig. Ha en fin tisdag kväll/Gela

    SvaraRadera
  2. Jag är jätte-imponerad! Trodde först att det var bilder från förra året...men så var det alltså inte. Nu blir jag riktigt avis....Vad duktig du ha varit, som startade så tidigt.
    Kram/Randi

    SvaraRadera
  3. Wow, det var tidigt! Hoppas att solen kommer imorgon! Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Ja tjenare vad tidigt!
    Vist är fikon kul och tokgott!
    Vi skördade ca 6 kg förra året på vårt stora träd som jag beskar hårt när vi flyttade in, Fikon och mandelmarmelad blev en stor succé till julförsäljningen. Även fikon med mörkt muscodavosocker och egna rostade hasselnötter blev godisgott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himmel, Malin! 6 kg!!! Nu blir JAG avis:) Så mycket fikon har vi aldrig fått och dina marmelader låter verkligen gudagoda!
      Kram!

      Radera
  5. Jag har redan skördat salladen jag fick av dig. Den får stanna i Täby när jag åker till Nöbbele nästa gång. Då hinner den växa till sig igen tills jag kommer tillbaka hoppas jag. Trist vårväder här också. Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vad härligt att se allt som växer hos dig! Min sallad har bara kommit upp än men ruccolan har satt fart.
    Må så gott.
    Lotta

    SvaraRadera
  7. Det var inte dåligt så tidigt på säsongen. Du har inte legat på latsidan du. Skön kväll på dig!

    SvaraRadera
  8. Kul att det växer!
    Hoppas värmen kommer
    Mariana

    SvaraRadera
  9. Ha ha... mina tomatplantor har inte ens kommit upp ur såjorden än!

    SvaraRadera
  10. Jösses, vad tidigt! Och fikonen....vad härligt att se dom! Jag köpte en liten planta på Rum&trädgård som jag hoppas ska trivas hos mig.

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Oj, kan du redan börja skörda! Den där inbyggda källartrappan blev verkligen en succé!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Wow , det var tidig tomatblom ! Har knopp i favoriten Whippersnapper, men det tar nog en stund innan den blommar. Tur det finns inomhusglädje när vädret spelar spratt :-) Kram !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)