söndag 9 oktober 2011

Finaste höstrosor


Vilken vacker helg vi har haft! Många av rosorna fortsätter att blomma och blomma. En mycket snäll liten frostknäpp sa hej i morse, men lämnade inga bestående men i trädgården. Sååå skönt!


En tråd av vildvin dröjer sig kvar. Annars har alla de röda, vackra bladen ramlat till marken...


'Ingrid Bergman' flörtar vidare:)


'Bonica' likaså!


Så läckert med höstlöven som täcker marken och den djupt sammetsröda kanadarosen, som oförtrutet blommar vidare.

Kanadarosen heter 'Adelaide Hoodless' och är en av de tre vi köpte av finska Blomquists plantskola när vi var på trädgårdsmässan i Stockholm i våras. Den har blommat och blommat sedan juli månad.
Lev väl,

11 kommentarer:

  1. Det ligner slet ikke oktober hos jer, er du sikker på vi befinder os i samme måned. Så gunstigt et vejr har aldrig været til skade i haven eller for sjælen.
    Henrik

    SvaraRadera
  2. Adelaide Hoodless var fantastisk vacker, måste jag komma ihåg. Urläckert med alla löv som ligger under rosbusken. Visst är det härligt med dessa hösthelger där man bara myser omkring i trädgården!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  3. Roser er også så vakre i høststadiet! Flott farge på 'Adelaide Hoodless'.

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt med vackra senhöst blommande rosor!
    Nämnda plantskola är jag ofta och låter mig frestas av diverse växter varje säsong :)
    Ha en fin vecka! /Bea

    SvaraRadera
  5. 'Adelaide Hoodless' var ny för mej, jättefin!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Verkligen härliga rosor Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Rosor är fantastiska! Vilka andra växter har så lång blomningstid? och så vackra blommor?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Man blir så glad av allt som fortsätter blomma. Vackra rosor du har!! Frost här också i dag. Frusna dahlior till följd. Hmpf.....

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  9. Så vackert. Jag tror jag ska satsa mer på kanadiska rosor nästa år :)

    SvaraRadera
  10. Ingrid Bergman, jag hon är så fin, blommar fortfarande på även i min trädgård.
    Ha en bra dag!
    Mvh Malena

    SvaraRadera
  11. Härliga röda rosor!här blommar rosorna mer sparsamt just nu men det har varit ett bra rosår.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)