tisdag 19 juli 2011

Chilipassion


Vilken härlig dag! Regn var utlovat och så blev det varmt och solsken hela dagen!!! I love it:) Jag som hade tänkt vara inne och göra en massa tråkiga saker som att städa och tvätta, har bara lallat runt och njutit i fulla drag. Lite chilifest i orangeriet blev det också;)


Det är så härligt nu...


... när all chili börjar mogna. Här är det 'Brazil' som har olika färger i olika stadier, från vitt till lila till rött. Sååå vackert!


För att inte tala om 'Arizona' med ljuvligt lila blommor på nästan svarta stänglar och med mörkt bladverk. Frukterna är små, små och är först svarta för att sedan övergå till klart orange. Tänk, som naturen kan få till det:)


Och så har jag konstaterat att bonna-orangeriet är helt underbart att fotografera i:) Ljuset är fantastiskt och hur jag än fotar blir allt liksom himla läckert (om jag får säga det själv och det får jag väl?)!

Lev väl,

16 kommentarer:

  1. Hei Carlotta:)
    Jaaa,det ER himla lekkert hos deg...og chilien var spenstig....mye godt og varmt i kroppen etterhvert:))

    SvaraRadera
  2. Härligt Charlotta, så härligt och fina bilder...
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ditt bonna orangerie är så fint. Ser så härligt med chilin.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är en fin överaskning! (:D Lite åska nu ikväll men fint väder igen nu. Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. oh vilka fina chili, fina bilder med. Jag har en Black Cuban chili undrar om den också ska skifta färg till orange, jag har inte vågat skörda den ännu,,kanske ska vänta till färgskifte?
    Ha det gott kram Monica

    SvaraRadera
  6. Wow, Arizona var ju bara för läcker! Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Hej dragningen blir den 24/7 kl 20.00..... underbart inlägg med fina chili........ önskar dig en fin fortsättning på veckan! Kram fr C

    SvaraRadera
  8. Dis-moi Charlotta parles-tu français ? Ton commentaire sur mon blog ne semblait pas provenir d'un traducteur !
    Tes photos ont un charme, une mise en scène un peu vieillotte mais authentique. J'aime !

    SvaraRadera
  9. Kul att du vill vara med i min tävling. Välkommen!

    Härliga chilibilder och jag är så avundsjuk på ditt orangeri.

    Kram Anette

    Ps. Din temynta mår också prima och lyser upp kryddlandet som en glad papegoja i djungeln Ds

    SvaraRadera
  10. Det får du absolut säga själv, och jag håller bara med! :o)
    Arizona var ju riktigt läcker med sina mörka stammar och blommor.

    SvaraRadera
  11. Klart du får säga det....måste vara taket som silar ljuset perfekt for fotografering...eller???
    Ja och så allt fint du har därinne förstås ;)
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  12. Vilken fantastisk chili, som först är svart och sedan blir orange! Och med blå blommor!
    Ja, du får verkligen säga, att det är fint ljus i ditt bonna-orangeri! Vem annars?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. C'est fantastique Charlotta ! Tu connais même ma région, je suis franco suisse et vis à Evian. Je deviens membre de ton blog de ce pas !

    SvaraRadera
  14. ...visst får du säga själv att ditt bonnaorangeri är urläckert! Det stämmer ju!!
    Älskar chili - både att titta på och att äta - och brukar alltid ha en stor planta med någon udda sort på altanen. Men i år blev det ingen konstigt nog. Vet faktiskt inte varför!

    SvaraRadera
  15. mon-jardin-en-ik20 juli 2011 kl. 09:47

    Arizona är helt underbart. Vilka färger.Och gott med chili är det också.Här lovar dem regn och vi får det.Ha det fortsatt bra.
    Anje

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)