torsdag 17 februari 2011

Wow, vilken seriös fröfirma!

Oj, vad jag blev förvånad och imponerad, när jag hämtade posten igår. Kommer ni ihåg mina fina viktorianska penséer, från Plants of Distinction?


De rackarns fröerna ville ju inte gro! Jag försökte enligt alla konstens regler, två gånger. Ingenting hände! De stackars vinnarna av dessa fröer verkar inte heller ha fått sina frön att gro. Jag skrev då till PoD:s kundtjänst och berättade precis hur jag sått och att ingenting grott. Samma dag fick jag svar, att inga andra klagomål kommit in men att de genast skulle skicka mig en ny påse. Igår fick jag den, men inte bara det! De skickade med fyra (!!!) andra påsar med penséer - alla superfina sorter! Imponerande säger jag bara! Nu ska det sås penséer som aldrig förr och startar jag någonsin en affär ska jag alltid ha i minnet hur det kändes som kund att bli bemött så här fint!

Lev väl,

22 kommentarer:

  1. Det är sådan kundvård som man minns. Och vi är rätt många som vet att du verkligen kan odla så det var verkligen rättvist tycker jag!
    Lycka till denna gång!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Det är så ett seriöst företag skapar sig GOODWILL. En win-winsituation för alla. Roligt att du blev så välbemött.

    Och så fick du fler supervackra fröpåsar på kuppen...grattis.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Det kan man kalla en seriös fröfirma som är rädd om sina kunder, för såna fröfirmor håller man gärna fram.Så nu blir det mycket på trappen:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Det er skønt at der er nogen der kan finde ud af at give en fantastisk kundeservice - og det koster jo mange gang så lidt at gøre det. Bare der var flere der erkendte det. :)

    SvaraRadera
  5. Sånt blir man glad av, och dom får trogna kunder. Hela påsen är som ett litet konstverk.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Det är då verkligen ett mycket seriöst företag. Hoppas nu att det går bra den här gången.
    ha det gott.
    Anje

    SvaraRadera
  7. Oh, detta glädjerer en gammal handlare som satte servicen skyhögt:-)

    Det är inte pengarna på de fådda fröerna, utan den fina medmänskliga kontakten som man alltid kommer att minnas. Härligt!
    varmkram H
    Lycka till med de nya, hoppas på fina bilder såsmånigom:-)

    SvaraRadera
  8. Snyggt gjort, man blir så glad när det fundgerar! Tummen upp för PoD!

    SvaraRadera
  9. Det är fint när det fungerar på det sättet, vad kul, nu fick du ännu fler fina penséer att glädjas åt i vår ! Går just själv och grunnar på om jag ska höra av mig till fröfirman där jag köpte alla chilifrö, alla såddes lika, men en del sorter har det inte kommit upp något enda och andra sorter alla frön, hmmm...de får några dagar till på sig.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  10. Att bli bemött på det sättet gör att man fortsätter att vara kund på den fröfirman.
    Lycka till med de nya fröpåsarna. Mina penseer har kommit upp.
    Kram Anne-Lie!

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt!!! Säger som Hillevi: det är sällan den ekonomiska kompensationen man som kund minns, utan bemötandet. Och det verkar dom ju verkligen ha koll på.... suveränt! Varje gång man hör om företag som agerar så föredömligt blir man så glad!!! Spännande med bonusfröerna också....

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  12. Ja, sådana affärer kommer man tillbaka till och rekommenderar dessutom till sina vänner!
    Lycka till med den nya sådden!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Så fint bemötande. Nu har dom fått flera kunder, måste ju se inom. Hoppas det spirar den här gången :)

    SvaraRadera
  14. Det kallar jag värdskap! Den servicen borde finnas på fler ställen. En del kan ju inte ens säga tack.

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  15. Ja, det var riktigt bra gjort av dem. Ser fram emot att se hur de ser ut. Kram

    SvaraRadera
  16. Det kaller jeg god service, og du får ha lykke til denne gangen.

    SvaraRadera
  17. Hej Charlotta!
    Det är trevligt då företag tar hand om sidna kunder på det sättet. Men då kommer man ju gärna tillbaka också vilket dom tjänar på.
    Hoppad fröna sköter sig och gror fint nu.
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  18. Härligt att höra/läsa att det finns företag som verkligen vet vad kundvård betyder. Kostade dem nästan ingenting, men kan vara värt hur mycket som helst i goodwill. Du kommer ju att gör massor med god reklam för dem. Hoppas nu dina nya fröer gror och ger dig en fin sommarfägring.
    Kram från Eva Linnea
    PS Jag köpte ny jord i dag. Weilbulls så- & kaktusjord verkar helt "död", iaf min påse. DS

    SvaraRadera
  19. vad bra, det är så man hoppas att alla ska bli bemött :) jag hoppas att de nya fröerna är bra! jag väntar med spänning på att se ert resultat!

    SvaraRadera
  20. Va kul! Och vilket proffsigt bemötande! :) Hoppas nu verkligen att du får mängder med underbara penseer till våren. :) Du får visa bilder här sen.
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  21. Ja det måste jag säga - det var snyggt gjort av dem! Vad spännande det ska bli att få se alla dina nya ´godingar sen!

    Ha en bra dag!

    Kram M

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)