måndag 8 februari 2010

Min "plantskola"

Puh, nu står det äntligen där, mitt lilla förkultiveringsrum. Jag beställde ju det från Willab Garden för drygt en vecka sedan och nu har jag alltså den perfekt platsen för att dra upp plantor. Lysrör är monterade och värmefläkt installerad. Med två timers håller jag dagsljus 14 timmar och ca 20-22 grader varmt i 16. Under åtta timmar kommer temperaturen att gå ner till lägst ca 10-12 grader. Första gången jag tyckt att det är perfekt med en orenoverad källare;) Och det var bra mycket större än jag tänkte mig: 214x143 cm och 195 cm högt! Vilken lyx! Nu ska jag ner i min källare och med glädje omskola kronärtskockor och penséer. Vadå vinter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)