torsdag 21 januari 2010

Tomatklubbens fröer har anlänt

Idag anlände det sista av årets fröbeställning - och det mest spännande! Att få fröer från Åke Truedssons tomatklubb är alltid lika kul. Man vet aldrig exakt vad man får, för det som beställts kan ha tagit slut. Med lite tur kan ett gott råd eller svar på en fråga slinka med. Truedsson är en mycket busy man med gigantiska egna odlingar, men samtidigt mycket mån om att hjälpa andra entusiaster, så i mån av tid är han frikostig med råd och tips. I år beställde jag förutom tomatfröer också kronärtskocksfröer, en lång röd paprika (saknar namn, men bara det är rätt kul i sammanhanget) och chilin röd 'Rocoto'. Det är en slags chili som är ovanlig här hos oss men som lär odlas mycket i Peru och ska vara ordentligt het.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)