torsdag 18 augusti 2011

Vackraste rosenbönor


Portalen och staket som ramar in köksträdgården, dignar nu av rosenbönor. Det är så vackert! Jag önskar bara att det inte skulle ta fullt så lång tid för dem att bädda in hela portalen. Det är egentligen inte förrän i augusti det blir riktigt så här fint...


Här klänger både vitblommande och rödblommande bönor tillsammans. Visst är det fint?


Den vitblommande sorten heter 'Czar' (passande, eller hur?) och får gigantiska skidor som innehåller de finaste vita bönor. Dessa torkas och användes till vinterns soppor.


Här bildas som en fönsterram av bönornas bladverk och det blir så läckert att se köksträdgården härifrån:)


Ännu en bild av de vackra, vita blommorna. Imorgon ska jag visa mer av det som är finast i köksträdgården just nu!

Lev väl,

15 kommentarer:

  1. Rosenbönor är fint. Har tyvärr inte lyckats med dom så bra. Ser verkligen fin ut i din köksträdgård!!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk köksträdgård du har! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Din köksträdgård måste vara något av det bästa. Så vackert!
    Ha detö bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker portal! Din köksträdgård är magnifik!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Jag hoppade över rosenbönorna i år.. Varför kan man ju undra när man ser dina underbara bilder.
    Varma kramar!

    SvaraRadera
  6. Man kan tro man har hamnat i Paradiset!
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  7. Såå vackert med bönorna! Och så går dom att äta också!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Så underbart du har det i din köksträdgård! I år hade jag ingen plats, annars brukar jag också ha rosenböna i trädgårdslandet ibland. Men en portal var en bra idé.

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  9. Bönor är verkligen en av de mest tacksamma köksväxter man kan tänka sig! Massor att skörda, prydnadsvärde och dessutom både gott och nyttigt. I like! Du har väll inte missat min tävling om en quilt? ;0) Vem vet du kanske har turen med dig i år igen...

    Kraaam/ Anna

    SvaraRadera
  10. Åh vad mysigt med köksträdgård ändå säger jag som inte odlar så värst mycke...men blir inspirerad :-)Det tackar jag för!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  11. Tjusigt, nu hoppas vi på lite fint väder på söndag så dyker vi gärna upp.
    Må gott

    SvaraRadera
  12. Man skulle kanske flytta........
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  13. Kanonfint. Vi har också såna lite över allt, som slingrar. Visste faktiskt inte att de var ätbara. "Får väl testa dem på gubben först"
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara bilder. Rosenböna låter intressant.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Och jag laddar redan inför nästa odlingssäsong och då ska det bli annat än i år hoppas jag!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)