lördag 14 maj 2011

Saturday show-off

Nu är det bråda helgdagar för att få ner alla plantor och fröer i jorden. Det spelar ingen roll hur lugn och behärskad man än försöker hålla sig, så är maj ändå alltid den månad då det är som närmast till paniken;)


Därför blir det bara lite mysbilder från bonna-orangeriet idag. Passar ju bra just idag när det är show-off hos Maleviks rosenträdgård. Åh, vad jag njuter av detta rum! Igår, när det blåste halv storm ute, drack jag kaffe där två gånger. Lugnt och stilla, gott om plats och vackert, så vackert. Växterna verkar dessutom trivas lika bra som jag:)

Skön trädgårdshelg önskar jag er alla!
Lev väl,

11 kommentarer:

  1. Å så mysigt det ser ut i ditt orangeri.Blir lite avis.Gunsan

    SvaraRadera
  2. Ett underbart rum du har. Skulle nog också sitta där väldig ofta.Lycka till med allt som ska ner i jorden.
    Fin helg.
    Anje

    SvaraRadera
  3. Hej Charlotta !

    Det ser helt underbart ut ... förstår att du heltrivs och njuter !!

    Dina tulpaner Carneval de Nice i tidigare inlägg var verkligen helt underbara ... har lagt namnet på minnet = skrivit upp det på önskelistan !

    Ha det så gott i ditt underbara bonnaorangeri !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. I år har jag sått mangold efter det att jag såg dina bilder av dessa förra året//Britt

    SvaraRadera
  5. Grattis till ditt fina "bonna-orangeri", det har ni gjort jättebra. Ser väldigt mysigt ut!
    Ha en bra helg. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  6. Ja, ditt bonna-orangeri ser verkligen mysigt ut!
    Trevlig helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Förstår väl jag att du trivs där!!! Så mysigt. Maj, denna härliga och hektiska månad :-) I dag hade jag stora planer på att hinna massor. Vad händer... jo det regnar nästan hela dan.... Hoppas på sol i morgon.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  8. Åh så fint du har fått det därute ! Myyyys pyys !
    Grattis till första tomaterna oxå. Snart är mina fjäsktomater på G också. Nu håller jag på och skolar om mina ca 700 st kvarvarande säljetomater till största krukan, pust ! Hinner inte riktigt med mina egna grönsakssådder, men det blir nog tid till det också. Ha det gott i det gröna !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  9. Ditt bonna organeri är en supermodel bland orangerier! I love it! Jag vill ha det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Alldeles underbart! Om vi kunde få bygglov för att bygga ett hus till här så skulle det bli ett kombinerat orangeri och hönshus!
    Även vi fick en skvätt regn i morse men hela eftermiddagen har jag bökat med ogräs som väller fram ur rabatterna, nu värker händerna så jag nästan inte kan skriva!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart rum! Förstår att du är nöjd när du dricker ditt kaffe i en sån miljö.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)