lördag 24 april 2010

Med inspiration från Rosendals trädgård

Så här fint blev det på spishyllan! Helt efter inspirationen jag fick vid besök på Rosendals trädgård, för två veckor sedan. Hur det såg ut där kan man se i inlägget Inspirationsrik helg. Att hitta glasvaser och burkar på loppis var en enkel och billig match. Förutom de två penséerna ovan kommer alla vårblommorna från trädgården och dess utkanter!
Själv blev jag helnöjd med det här arrangemanget, men att skönheten sitter i betraktarens öga blev uppenbart när tonårsdottern tittade på spishyllan med förfäran och starkt eftertryck utbrast: "Du ska väl inte ha det så?!? Det ser ju helt rörigt och skräpigt ut!" Vilken tur att det är jag som bestämmer om köket;)

7 kommentarer:

  1. Vilken njutning för ögat, tur att det är du som bestämmer
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  2. Så fint. Den idén ska jag också ta efter när jag äntligen får en trädgårdsdag imorgon.
    Fint layotat på bloggen också!
    Ha det gott,
    Eva

    SvaraRadera
  3. Verkligen fint. De små vårblommorna kommer fram på ett annat sätt när de får en egen liten vas. Glas är så vackert. Vad snyggt 'pusslet' blev med alla enskilda bilder på blommorna!

    Trevlig kväll!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. Verkligen tur att det är du som bestämmer*ler*.
    Blev jätteinspirerad, har ju också en spiskåpa som det står en massa hopplock på. Tänker gå ner och "fixa" till den nu med detsamma.

    Camilla

    SvaraRadera
  5. Hur sött o vårigt som helst:-)
    Gillar också alla loppisfynd nedan!! Tänk vad läckert allt gammalt gnagt blir till växter:-)

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig idé! Nu blev jag också inspirerad... Men har jag så många små vaser, det är frågan...

    SvaraRadera
  7. Så bra det blev. Verkligen jättefint.

    SvaraRadera

Tack för att du vill använda din värdefulla tid för att skriva till mig! Dina ord blir till en källa av positiv energi och oändlig inspiration.

Dessutom skapar det lust att ge tillbaka av det allra viktigaste i livet - vänlighet och omtänksamhet.

Ställ gärna frågor, för jag delar gladeligen med mig av erfarenheter, medgångar och motgångar. Svar på din fråga får du här, för jag är vimsig och glömmer lätt om jag inte får svara på direkten:)